Placinta moldoveneasca cu mere

Publicat pe

Am si gatit una dintre retetele din almanahul vechi, m-am incumetat sa fac foi de placinta. As fi vrut sa incerc mai demult, pana acum faceam placinta cu foi cumparate, degeaba am tot congelat eu mere bune si gustoase, adunate din merii incarcati de asta-vara, daca le combinam cu foile pline de margarina si alte cele din comert.
Totul a mers foarte usor, s-au intins repede si au iesit subtiri si gustoase.
100 g unt topit in 100ml lapte, se framanta cu 300g faina si un ou. Aluatul se lasa acoperit, la cald, timp de 15 minute. Apoi se intaind foile cu sucitorul. Se asterne peste fiecare foaie umplutura de mere rase cu zahar (sau cu stafide, sau cu nuci, sau ambele), se ruleaza, se ung cu unt si se dau la cuptor pana se rumenesc. A durat cam 30-40 minute coacerea. Apoi se stropesc cu putina apa, si se lasa tava acoperita cu un prosop. Se pudreaza cu zahar macinat cu scortisoara. Data viitoare incerc cu dovleac si nuci.

placinta2

placinta1

3 gânduri despre „Placinta moldoveneasca cu mere

    Nela M a spus:
    21 Ianuarie 2014 la 5:54 AM

    Ce bine arata! Incerc si eu.

    Mariamirabelapewordpress a spus:
    15 Februarie 2014 la 9:20 PM

    Ana, am facut si noi in seara asta. A iesit f buna, dar foile s-au cam sfaramat atunci cand am taiat-o. E vreun secret pe care l-am scapat? E adevarat ca n-am pus prosop pe ea si nici n-am umezit-o, poate de-asta. Dar mai facem, multumim pentru reteta, aluatul este super, super simplu de facut.

      adra_bell a răspuns:
      16 Februarie 2014 la 8:17 AM

      Vad ca si la mine sunt usor sfaramate. Nu stiu ce sa zic, o singura data am facut-o. Trucul cu umezitul si prosopul peste il stiu de la bunica

Lasă un răspuns

