Clasa pregatitoare – un pic de concluzii

Publicat pe Actualizat pe

Cred ca suntem in ultima treime a primului an scolar evesc, si m-am gandit la ce am intampinat bun si rau ca mama de scolar. Inca o perspectiva asupra scolii romanesti, cea de parinte, dupa ce am fost elev si apoi de partea cealalta a catedrei, ca profesor. Eva este la o scoala de cartier, dar la una cotata foarte bine, la o invatatoare care mi-a fost recomandata ca fiind blanda si empatica. Dupa ce am trecut de greutatile inceputului, inclin sa cred ca nu am gresit, si am sa incep intai cu bilele albe. E si ceva mai putin de scris, in caz ca nu termin postarea pana se intorc copiii de la plimbare.

Temele pentru acasa – ar trebui sa nu existe la clasa pregatitoare. Asa este, nu li se dau teme pentru acasa, tot ce e de lucrat se lucreaza in clasa. Au fost cateva exceptii insignifiante.

Calificativele – la clasa pregatitoare nu se pun calificative. Oarecum adevarat, invatatoarea foloseste acele fetisoare zambarete mai mult ca stimulent sau cate un FB si B scris pe caiet pentru a recompensa copilul. Nu mor de drag, dar macar nu sunt folosite in exces.

Integrarea in colectiv – inclin sa cred ca a fost facuta cu cap, desi am fost nemultumita initial ca ii tot schimba din banci si in fiecare saptamana avea un alt coleg de banca. Le-a dat ocazia sa se cunoasca si a ajuns la un echilibru, acum Eva are un coleg de banca cu care se potriveste foarte bine.

Banii pentru scoala – dupa cum se stie prea bine, parintii finanteaza scoala mai mult sau mai putin, asa era si „pe vremea mea”. Exista un fond al clasei si un fond al scolii administrat de parinti, dar sunt sume destul de mici. Sporadic ni s-a mai sugerat ca ar fi mai nevoie de bani pentru una sau alta, care se regasesc in clasa. Nu a fost cazul de bani pentru draperii, parchet, laptopuri, copiatoare si alte minunatii cum am auzit prin alte parti.

Atmosfera generala – e buna, copilul iese topaind si fericit de la scoala, incantat de ce a mai facut, imi povesteste vesela despre activitatile lor.

Bilele negre acum.

Siguranta copiilor – Parintii nu intra in scoala, in mod normal isi lasa copiii la usa scolii si ii asteapta tot acolo, usa fiind incuiata. Mi se pare ok, in acest fel nu circula prin scoala toti necunoscutii care s-ar putea da parinti. Dar nu exista saptamana in care sa nu vina in ghiozdan cu un biletel comercial. Ba se vand carti, reviste, CD-uri, obiecte personalizate, sedinte foto. Totusi intra necunoscuti in scoala, nu vad ce ar opri un dezaxat sa nu-si atarne la gat un aparat si sa tipareasca un maldar de fluturasi.

Comertul in scoala – a atins de mult limita nesimtirii, se mizeaza pe faptul ca toti copiii vor dori sa fie fotografiati sau sa cumpere revista X si vei da si tu bani pentru al tau, ca sa nu se simta stingher.

Ora propriu-zisa – sistemul asta, cu clasa pregatitoare este inca la inceput. Impresia mea, vorbind si cu alti parinti, este ca invatatoarele nu au fost suficient de bine pregatite pentru copii mai mici. A fost o inclestare la inceput pentru ca li se cerea copiilor sa se comporte ca niste elevi mai mari. In realitate, ora la clasa zero are 35 de minute de activitate si restul de 15 minute ar trebui sa se joace, fie ca le intercalezi printre activitati, fie ca lasi copiii sa se joace la sfarsitul orei. Prea li s-a cerut sa fie cuminti si sa stea linistiti in banci, si asta poate fi o problema cu un copil mai mic si mai zglobiu.

Limba straina – programa e facuta cu fundul. In clasa zero fac franceza – in cazul nostru cred nu se completase catedra respectiva – in clasa intai nu fac deloc o limba straina, iar in clasa a doua incep cu engleza. Ar trebui sa existe o continuitate si o flexibilitate.

Concursurile scolare – sunt toate optionale dar ii invatam cu competitia inca de mici. Se platesc si sunt niste porcarioare de teste tinute in timpul orelor, le mai da si o revistuta pe langa si gata, am trecut si concursul asta. Pe cai, luna viitoare avem altul si spune-i unui copil de 6 ani ca nu-i nevoie sa concureze atat, dupa ce le sunt prezentate in roz bombon, dulce si candid in clasa.

Ora de religie – e optionala, dragi parinti, am constat cu surprindere ca nu prea se stie asta. E optionala in sensul ca nu-i obligatorie, dar nu ti se da posibilitatea sa optezi pentru altceva. Adica nu face copilul religie si atunci se opteaza pentru pictura, dans din buric sau ora de stat in cap. Nu, copilul este inscris automat la ora de religie si apoi trebuie sa-l scoti. Si nu-i deloc usor, se lasa cu certuri si cu intimidari. Apoi ora de religie nu a fost deloc ce am crezut eu, mai desenam, mai spunem o povestioara simpatica din Biblie, ci a virat un pic spre medieval, diavoli, ingeri cazuti, pedepse divine. Acum suntem in meci cu faulturi legat de ora de religie, sper ca nu va fi nevoie sa scriu un post separat despre asta.

4 gânduri despre „Clasa pregatitoare – un pic de concluzii

    vavaly a spus:
    23 Septembrie 2014 la 9:24 PM

    imi amintesc ca am citit postarea asta la timpul ei, cand noi eram inca la gradinita.
    acum suntem si noi scolari, la pregatitoare. dupa doua saptamani inca nu pot trage niste concluyii. dar fiori imi da tot ora de religie… sper sa nu ajung si eu la meciuri si faulturi. voi cum ati rezolvat pana la urma? daca e o postare separata ma indrumi te rog?

      adra_bell a răspuns:
      24 Septembrie 2014 la 6:52 AM

      Vali, am retras-o anul trecut de la ora de religie. Au fost 3 copii retrasi de la ea din clasa. Pentru ca ora era plasata in mijlocul programului, faceam prin rotatie si unul dintre parinti venea si statea cu copiii in curtea scolii. „Retragerea” asta am facut-o legal, cu notificare inregistrata la secretariatul scolii.
      Anul acesta am dus notificarea de la sfarsitul lunii august si am adaugat o rugaminte ca ora sa fie plasata la inceputul sau la sfarsitul programului. Acum are ora de religie vineri, ultima ora, asa ca vine acasa cu o ora mai devreme.
      Eu am scris mai multe despre ora de religie, Eva a fost f afectata, imi reprosez ca am asteptat atat de mult si mai ales ca am vazut manualul dupa ce am retras-o. Aici sunt pagini din manualul pentru clasa pregatitoare https://www.facebook.com/andra.tatu/media_set?set=a.10152150812993813.1073741854.686278812&type=3

        vavaly a spus:
        24 Septembrie 2014 la 12:31 PM

        multumesc pentru rspuns. chiar ati avut peripetii. am intrat pe fotografii… am citit cu interes si comentariile care sunt absolut pertinente.
        voi vedea si eu cum va fi si mai ales cum va recepta copilul acest curs. voi deschide ochii si asupra cartii, sa vad ce e pe acolo. e bine sa fii prevenit sa stii ce ai de facut.

          adra_bell a răspuns:
          24 Septembrie 2014 la 12:53 PM

          Am avut ghinionul unei profesoare care a inrautatit totul. Probabil un profesor inteligent si bun cunoscator al psihologiei copilului de aceasta varsta poate face din ora de religie una placuta in pofida manualului.

Lasă un răspuns

