Se duc si-si petrec

Publicat pe

Treceau cu carutele prin sat, cainii alergau cu limbile scoase legati de loitre, trageau la marginea satului si-si instalau corturile dincolo de ultima casa. Sa fie aproape de oameni si totusi aparte, departe de ei. Satenilor nu le convenea, „iar au venit tiganii”, dar eu ii priveam cu curiozitate printre ulucile portii.
E mama acasa, fetito? Aveti ceva haine vechi, cucoana?
Cat vorbeau ele, eu o priveam in ochi pe fetita imbracata colorat de dincolo de poarta. Murdara, lasa ca nici eu nu eram prea curata, desculta, cu parul incalcit impletit in codite cu zdrente colorate. In secret, o invidiam pentru parul ei, toata copilaria mi-am dorit sa am parul lung. Ne priveam in ochi, pe muteste, pana cand pleca lipaind prin praf dupa ma-sa care tipa ritmat: spooooim cazaaaane! spoooooim cazaaaane!
Caldarari sau spoitori, nu stiu daca-i acelasi lucru, barbatii cu mustati mari si palarii negre umblau prin sat cu oale si tigai in spate, femeile mai tinere ghiceau in carti sau ghioc, iar batranele turnau in plumbi sau in cositor, cerand cu obraznicie o gaina pentru serviciul prestat.
Plecau pe neasteptate asa cum au aparut si eu ramaneam cu visul secret de a-i cunoaste mai bine. Mda, radeti, mereu am vrut sa vizitez o satra de tigani. Sa vad ce mananca, sa-i intreb cu ce se ocupa, sa mangai pe cap o fetita cu ochii vioi si cu coditele incalcite cu franghiute colorate.
Acum vad rar satre de tigani, nu mai trec cate 5-6 carute leganandu-si coviltirele si tragand dupa ele cainii cu limbile scoase, aici cred ca era o singura familie.

satra1

Am facut cateva poze grabite din masina, pareau prietenosi, ne-au facut cu mana, o tiganca tanara a iesit din cort purtandu-si copilul pe sold „ca tigancile” – asa mi-a zis o vecina „ce tii copilul asta asa, ca tigancile, tine-l si tu mai elegant in brate, apuca-l pe dupa picioruse” – dar m-am sfiit, n-aveam nimic bun in masina si mi-e jena sa rog oamenii sa stea la fotografiat.
Am plecat lasand-o pe data viitoare, daca va mai fi o data viitoare, in sat ne-am intalnit si cu „el”, mustacios, dar fara palarie si cu tricou FILA.

satra2

satra3

Lasă un răspuns

