Marul

Publicat pe Actualizat pe

Unde esti, suflete? Nu te simt in ploaia rece de iulie, te-as da plecat demult. Nu-ti place cand picura pe vatra in care ardeau vreascuri vesele, nici cand ninge unde era soba alba din huma pe gatul careia iarna-ti lenevea o pisica. Ca suiera vantul prin camerele in care-ti dormeau copiii, ca se urca melcii prin paturile prin care ti se iubeau stapanii.
Chiar, mi-ai raspunde cati s-au nascut aici, cati au iesit de-a busilea pe prispa de pamant cu acoperis tinut in doi pari zdraveni din lemn, care sunt acum prabusiti, putreziti la picioarele mele? Eu sunt dintre ei, aici am facut primii pasi, de geamul asta spart imi lipeam nasul de bebelus, poate aici am ras stirb la primul copac inflorit.
Cati s-au iubit, cati s-au zamislit, cati au zacut si cati au murit. Toti au plecat, s-au risipit in zarile pamantului si te-au uitat demult. Nu esti, nu mai esti, suna a moarte, miroase a gol si a pustiu.
Si toata viata asta care rabufneste incolacindu-se salbatic in jur….Cresti prune zemoase, gutui si mere imbujorate. Oh, ai si alune? Sunt bune, aproape coapte. O sa iau un pumn si pot sa iau cateva mere pentru copiii mei? Imi zambesti, si ei se trag putin d-aici. O sa iau mai multe, maine o sa coc o placinta cu mere, sa se duca aroma spre tine, in locul unde se odihnesc sufletele caselor batranesti parasite, un loc unde mai trosnesc vreascuri in foc, in care se mai aud rasete de copii, sa simti cand se rastoarna fierbinte mamaliga pe masa scunda in 3 picioare si ei navalesc la masa, zbenguindu-se si impingandu-se.
Am mai lasat mere zambitoare, multe mere, poate mai vine vreunul din ai tai, sa te mai caute, sa-i mai vorbesti.

1

4 gânduri despre „Marul

    Andreea a spus:
    23 Iulie 2014 la 6:11 PM

    Ce har ai!! Ar trebui sa scrii o carte….:) Si sa pui si poze…:)
    As fi un mare fan!🙂
    Pupici!
    Andreea

      adra_bell a răspuns:
      23 Iulie 2014 la 7:10 PM

      imi mai exorcizez tristetile pasagere p-aici. Multumesc, ai o parere prea buna despre mine, ar fi o carte dezlanata, despre totul si nimic. Dar …mai stii?! doar sunt la moda cartile scrise de bloggeri

    Raluca a spus:
    27 Iulie 2014 la 8:25 AM

    ce casa frumoasa! de ce e parasita?😦

      adra_bell a răspuns:
      27 Iulie 2014 la 8:29 AM

      doar partea asta sta oarecum in picioare. I-au plecat toti stapanii

Lasă un răspuns

