Intarcarea lui Filip

Publicat pe Actualizat pe

Si cred ca ne-am oprit aici, pana-n 3 ani. Au trecut doua saptamani de cand a venit la mine si strangand un pic de aer intre degetul mare si aratator a cerut „putin-putin”.
Se numeste intarcare blanda si se intampla in luni sau ani. Si ghidata, desi nu stiu daca ghidul e mama sau copilul. Cred ca am fost amandoi, as vrea sa vad niste etape clare aici pentru ca multe mame isi pun intrebarea cum vor intarca, si mi-am pus-o si eu, trecuse de doi ani si Filip era inca un țâțivor impatimit.
N-am facut nimic special.
Un timp a dormit exclusiv pe mine noapte si in brate ziua, apoi a preferat patul.
O perioada a mers in sling si statea la san cu discretia pe care ne-o dadea mijlocul acesta de purtare, dar apoi a preferat sa exploreze.
Au fost puseuri si am inteles.
Am fost parteneri si a inteles ca sunt momente cand nu pot si accepta sa amanam putin. Pana ajungem acasa, pana ma simt mai bine, pana se linisteste Eva din plans, pana iau mancarea de pe foc.
Pana la 2 ani si 3 luni s-a trezit noapte de noapte, dar stiam ca va veni si noaptea cand vom dormi neintrerupt. L-am asteptat sa fie pregatit, nu l-am pacalit cu apa sau cu altceva.

Daca am facut ceva special a fost sa fiu langa el in permanenta, sa nu-i lipsesc niciodata si stiu ca suntem niste norocosi. Declicul s-a intamplat dupa 2 ani jumatate, pana atunci ma cauta sa-i fiu hrana, alint, iubire, intelegere, iertare, odihna dar cumva, dupa varsta asta a devenit mai sigur pe el, mai constient de el ca persoana aparte si ma cauta numai inainte de somn, dar si la cafeaua de dimineata.
Cred ca a fost mai lipicios decat sora lui pentru ca in felul asta ma avea numai pentru el, ma fura sa nu aiba nimeni acces la mine, si recunosc ca pe la un an, ba si pe la doi ani, imi venea sa merg la farmacie si sa cer o suzeta. Iti trebuie rabdare.

Cam asta e cu intarcarea treptata daca ar fi sa dau repere as vorbi despre rabdare, permanenta, informare si ajutor din partea familiei.

Ma intristez, ma simt parasita. Ma bucur, ma simt libera.

Lasă un răspuns

