La Vadu, plaja cu vizigoti si delfini

Publicat pe Actualizat pe

In cautare de locuri salbatice, unde sunt cat mai putini oameni si peisajul este pur si nepatat, am ajuns anul asta la Vadu, plaja Vadu. Intr-o buna zi, Filip va fi suficient de mare cat sa putem campa aiurea, pe o plaja pustie, dar pana atunci cautam doar sa vedem locuri frumoase.

Ca sa ajungi la Vadu, trebuie sa mergi pana la capatul comunei Corbu si sa nu ratezi indicatorul catre Vadu, asa cum am facut noi, de am mers inca vreo 20 km. Dar ne-am intors si am luat-o pe drumul bun. In scurt timp am ajuns in satul Vadu. Chiar la intrare este un combinat paraginit, unul dintre mamutii epocii de aur, combinatul de metale rare destinat sa extraga titaniu si zirconiu din nisipurile de pe Grindul Chituc. In jurul combinatului pluteste o aura de mister, se pare ca obiectivul era pazit cu mare strictete pe vremea cand era functional, povestile se bat cap in cap, ba ca nu ar fi fost niciodata functional, ba ca ar fi fost cu totul altceva decat voia sa para. Cert este ca mamutul a fost construit pe ruinele unei vechi cetati medievale, cetatea Karaharman, ridicata de turci pentru a proteja Dobrogea. Iar cetatea la randul ei ar fi fost ridicata pe o fortificatie romana. Nu mi se pare deloc surprinzator, cetatea Giurgiu este in mare parte ingropata sub dig, cu cateva zile inainte am vazut un pod ridicat peste un castru roman, picioarele de beton treceau peste dale romane.

Oricum, prin fata combinatului se face un drum si ala e drumul catre plaja. Pentru ca am pomenit mai devreme de Grindul Chituc, nu m-am lamurit exact unde este, dar trebuie mentionat ca accesul in grind este strict interzis si se face numai in scopuri de cercetare.

plaja Vadu 7

Ar fi bine ca in acest moment sa aveti o dovada de la ARBDD Tulcea, cum ca ati platit accesul in rezervatie, cum ati parasit drumul catre sat, ati pasit in rezervatie. Preturile sunt mici, exista si gratuitatile obisnuite, permisul se poate plati prin OP, in schimb amenzile sunt usturatoare.

Catre plaja se merge pe un drum de beton, peisajul este limpede si frumos, ca de poveste, cu nori pufosi, cer senin, pasari, dune de nisip si vegetatie tepoasa.

plaja Vadu 6

Cand s-a terminat betonul, poti auzi vuietul valurilor, marea este aproape. Pe plaja sunt cativa oameni cu corturile, dar nu multi, cu siguranta se poate gasi un loc pustiu. Marea este turcoaz, intrarea in apa este lina, desi mi-a placut mai mult la Corbu, si daca stai cu ochii pe valuri poti vedea spinarile delfinilor care vin pana aproape de mal.

plaja Vadu2

Cam atat, este o plaja adevarata unde simti marea si ti se pare ca esti de acolo, apa este prietenoasa pentru copii, sunt multe cochilii intregi de scoici si melci, am adunat o sacosa sa facem mulci pentru gutuii japonezi, Eva a stat numai in apa, a fost atat de fericita incat ne-a desenat inimioare din nisip si a plans un pic la plecare.

Partea rea este ca la margine, unde incepe vegetatia erau aruncati saci de gunoi, vreau sa cred ca oamenii cu rulotele doar ii pusesera acolo ca sa-i ia la plecare, pentru ca mi-au lasat o impresie grozava, erau toti senini, zambitori si prietenosi.

plaja Vadu3

plaja Vadu

plaja vadu 4

plaja Vadu 5

plaja Vadu1

Lasă un răspuns

