Jocuri si jucarii pentru copii. De la A la Z

Publicat pe Actualizat pe

Partener bun, serios si generos in proiectul „O carte pentru gradinita” a fost Omfal Educational. Fara prea multe cuvinte si explicatii au fost imediat de acord sa trimita la gradinita un colet cu jocuri si jucarii educative, iar sosirea coletului ne-a luat pe toti prin surprindere.


Copiii au fost siguri ca a venit chiar Mos Nicolae, dimineata devreme si le-a lasat in sala de clasa pachete cu jocuri. Eu l-am adus pe Filip si am participat un pic la bucuria manutelor nerabdatoare care desfaceau joc dupa joc, explorau, le intindeau peste tot, pe masute si pe covor si incercau sa asambleze, sa construiasca, sa vada cum functioneaza. Chiar si noi, ca adulti, am crezut un pic ca magia exista si se desfasoara independent de eforturile noastre.

omfal

Ajunsa acasa am incercat sa-mi indeplinesc partea mea din intelegere, sa scriu despre Omfal Educational. Am crezut ca va fi simplu, dar explorand siteul lor m-am trezit in fata unui magazin complex si complet care se adreseaza unei categorii largi de varsta, de la copilul mic care percepe lumea senzorial, la scolar, ba chiar la adultul care are diverse hobby-uri creative. Mi-a placut in mod deosebit abordarea copilului ca fiinta inteligenta, pentru ca am ajuns la saturatie in urma reclamelor de pe posturile TV dedicate lor, in care ni se propun jucarii prostute, plasticuri scumpe cu luminite si sunete care fac totul, nelasand loc pentru creativitate si imaginatie, si de care, spre dezamagirea parintilor care le platesc, copiii se plictisesc dupa cateva ore. Nu veti gasi la ei asa ceva, dar daca aveti un copil pasionat de stiinta, intrati pe sectiunea respectiva, doar ca mie mi-a fost greu sa ma opresc la microscop sau la balante, busole, kituri optice, periscop, seturi de chimie. Speciale mi s-au parut terariumul sau minimusuroiul de furnici. Ma gandesc ce ar insemna sa ai la ora de stiinte un astfel de obiect pe care copiii il pot observa pe parcursul unui semestru intreg sau cum ar fi sa-i explic Evei lectiile despre unitatile de masura care urmeaza in semestrul 2 folosind balante si greutati metalice.

omfal10

M-as putea opri la fel de bine la copilul pasionat de anatomie, pictura (aici chiar acopera totul de la sortulete la pensule, sevalete si vopsea de diverse tipuri), limbi straine sau muzica. Muzica in special, chiar si celor mai mici le plac acele instrumente din lemn care pot fi usor manuite si scot sunete diverse.

omfal6

Acolo unde ni s-a parut prea scump, pentru ca unele sunt material didactic sau destinate pentru a mobila si infrumuseta o sala de gradinita sau de clasa, am gasit in schimb inspiratie cum ar fi sa ne facem un panou pentru teatrul de papusi.

omfal5

Mi-a placut mult sectiunea dedicata educatiei copiilor cu nevoi speciale, fie ca au probleme in asimilarea cunostintelor, probleme de atentie sau probleme fizice (acuitate vizuala sau auditiva scazuta), Omfal ii sprijina pe parintii si/sau profesorii lor nu doar oferind jocuri si materiale didactice adecvate ci si prin sustinerea de seminarii si ateliere. Pentru ca si ei sunt copii, copiii cuiva care isi doreste sa-i integreze si sa le ofere ce exista mai bun si mai stimulator ca sa aiba o sansa. Ca o paranteza, apreciez mult ca la scoala Evei am vazut copii cu sindrom Down si copii cu probleme fizice, exista o rampa speciala care chiar este folosita in acest sens si colegii lor se poarta foarte firesc cu ei, sunt invatati sa-i ajute si sa-i protejeze asa cum este normal intr-o societate.

O gradinita sau un after-school ar gasi aici toata gama completa, de la mobilier, la material didactic si utilarea unei sali de sport. Pe pagina lor de Facebook am vazut ca tin ateliere si cursuri de creatie cu tematici diverse la gradinite sau scoli.

omfal8

O sa ma opresc la ce mi-a atras mie atentia, mai ales ca vine Mos Craciun, la ce mi s-a parut deosebit si stiu ca le-ar placea copiilor mei.

Un set cu piese din lemn pentru o doctorita adorabila, la pachet cu corpul uman magnetic, Eva are un atlas de anatomie si il  studiaza de vreun an, tot caut o papusa cu organe detasabile, stiu ca pare creepy, ei bine, nu si pentru ea. Stetoscop avem.

omfal11

O papusa anatomic corecta, imi amintesc ca in copilarie ma intrigau papusile Aradeanca incomplete din puctul meu de vedere si puneam mereu intrebari stanjenitoare pentru adulti. Bunica vizigotilor are doua papusi, fetita si baiat, si copiii le examineaza mereu cand merg la bunici si sunt foarte multumiti ca papusile le seamana.

omfal4

Un go-go care imbunatateste coordonarea si echilibrul, numai bun pentru joaca in interior, pacat ca nu il pot folosi si eu.
omfal 1

O bicicleta duo pentru frati. Sa invete sa traga impreuna in acelasi sens, sa se coordoneze, sa se joace, sa fie o echipa. Nici un efort in acest sens nu este prea mic, credeti-ma.

omfal 2

La hobby si creatie nu stau prea bine, vopselele mele pentru textile au luat un concediu foarte lung cat timp m-am ocupat de configurarea gradinii si s-au cam branzit.  Cautam sa-mi schimb marca, acestea pe care le am sunt foarte stabile, dar ma nemultumesc culorile, in permanenta combin 4-5 ca sa ajung la ce-mi doresc.

omfal7

Si jocul preferat al copiilor din grupa Floricelelor de la Gradinita nr.9 (Vama) din Giurgiu. Le multumesc sponsorilor de la Omfal ca ne-au ajutat sa credem in magia sarbatorilor de iarna.

omfal9

Lasă un răspuns

