2014 perlute

Publicat pe Actualizat pe

Eu catre M: n-auzi ca ne baga Basescu in Schengen?
Eva: eu nu merg nicaieri! Ati zis ca ne mutam la mosie!

Mama, cand ne luam noi vaca, o sa o tinem in grajd, asa-i?
Iubita, noi nu o sa ne luam vaca.
Atunci capra? o sa o tinem inchisa?
Nu ne luam nici capra.
Dar ne luam bizon?

Sa va luminez un pic:
Vrei sa-ti spui rugaciunea de seara? (care ma cunoasteti, iesiti de pe unde ati cazut de ras)
Nu.
Nu-ti e frica de diavol, ingerul ala rau, de care a zis doamna de religie ca vine si intra in inima ta?
Nu, ca nu exista.
Dar extraterestri exista?
Probabil ca da, doar ca sunt foarte departe, dincolo de spatiu.

Noroc ca e baiat, altfel credeam ca l-ai facut prin inmugurire. Mananca oua de parca ar fi singura mancare de pe lume si bea apa ca abia scapat din desert.
(M despre Filip)

Cum s-a trezit, Eva s-a pus pe desenat. N-a vrut sa-mi arate ce deseneaza. Adineauri mi-a spus secretul. A desenat un print fluturas din visul ei de noapte. Apoi o printesa fluturas si mi-a spus inrosindu-se, ca in vis s-a indragostit de printul fluturas, iar ea a devenit printesa fluturas. Acum a desenat si inimioare rosii in jurul lor. Eva s-a indragostit. N-am voie sa-i spun lu’ ta-su.

Mama, sa stii ca ti-ai lasat portfardul in chiuveta si ti l-am salvat eu de Filip. Si uite ca sunt doua rujuri in cosulet, uitate de tine. Stiai de ele?
Multumesc, nu stiam!
Si cand am luat portfardul au cazut niste chestii din el. Le-am pus la loc.
Multumesc mult, Eva.
Era si un parfum printre pe ele. P-ala mi-l dai mie, nu-i asa?

puppy eyes, zambet soricesc, invaluire strategica. N-am rezistat.

Eva a facut o busola dintr-un ac de cusut, o farfurie cu apa si o bucatica de hartie. A vazut la The fixies.

Mami, asta a fost prima busola facuta de oameni. Urmatoarea a fost din cascaval.

Se discuta despre ce inseamna o familie.

Eva: Asa cum sunteti voi doi, casatoriti, si apoi ati facut copii. Mai mult mama i-a facut.

Mergem in vizita si ni se pune pe masa drob. Eva imi sopteste:
– Mami, drobul asta arata chiar mai scarbos decat al tau.
macar acum sopteste, nu mai spune in gura mare….

Despre eleganta
Eva este incantata ca a fost imbracata la scoala cu ciorapi fini ,nu cu strampi din bumbac, si cu un sarafan portocaliu cu carouri. Pe drum ciripeste:
Si maine vreau sa merg imbracata tot asa. Trebuie sa fiu eleganta, asa sunt fetele(!)
Serios? Fetele mici sau mari?
Numai cele mici, mamele se imbraca mai mult in blugi.
un pic mai tarziu…
M-am mai gandit. As vrea sa ma imbraci in portocaliu si sa-mi pui o palariuta verde pe cap.
De ce? Asa ai fi eleganta? portocaliu cu verde?
Nu, asa as semana cu un morcov.

Eva, uite, a cumparat tati tort pentru ziua mea.
(dezamagita) Aaa, credeam ca-l faci tu.

Eva a primit ieri, la premiere, doua medalii de „aur” si una de „argint”.
„In sfarsit, am si eu o medalie de argint, ca de aur mai aveam. Sper sa primesc si una de bronz”.

Mami, asa e ca ai nevoie de balega pentru gradina?
Asa e!
Imi cumperi mie un ponei si o sa avem si balega!
q.e.d.

Eva: am vorbit putin cam mult si ma doare gura.

in sfarsit, dupa 6 ani de tocat fara oprire…..

Gasesc un vierme intr-un fruct si cum sunt crizata cu fiintele astea, ma panichez si solicit sa fiu salvata de atacul monstruoasei fiintei. Lui M i se pare haios sa ma alerge prin casa cu o codita de …pruna. Eu ma manifest pe masura, iar Filip alearga disperat dupa mine. Cand ma prinde, imi imbratiseaza strans picioarele si ma pupa pe genunchi, linistindu-ma: Nu, mami, tai-tai, Ipi pupi. (nu, mami, stai-stai, te pupa Filip)

Sunt suparata ca am terminat de maturat iar Filip a luat niste stuf dintr-o vaza si-l imprastie prin casa. Cu of mare le arunc:
Asta-s eu, o mama chinuita.
Nu esti chinuita pe cat esti de iubita. (Eva)
bai, va spun ca are un dar aparte in privinta cuvintelor.

Eva a mers la Pool Party unde erau multi adolescenti. Dupa un timp exclama:
E incredibil cata energie au adolescentii astia!

Mama, apa!
Du-te la bucatarie si bea apa!
Nu pot! Bau-bau!
Hai lasa, ca nu e asa intuneric!
Bau-bau!
Offf, dar ce ti se intampla daca e intuneric? ma pui sa ma ridic din pat. Ce ti se poate intampla?
Moi!
Eh, mori! E doar intuneric, nu moare nimeni de intuneric.
Ma ridic si ma duc sa-i pun apa. In bucatarie imi vine o idee si incep sa strig dupa ajutor. Nu aprinsesem lumina.
Filip vine intr-un suflet si loveste in stanga, si-n dreapta, nimiceste intunericul. Am fost salvata, n-am murit.

In parcul din spatele blocului, inconjurat de garaje mazgalite:
Mami, ce inseamna „fuc”?
Nu inseamna nimic.
Ba da, cred ca e in engleza, uite, scrie acolo f u c k.
A, da, e in engleza, inseamna o injuratura.
Ce injuratura?
La dracu’! mormai eu, multumindu-i in gand Irinei. (daca nu stiti cine-i Irina, deh….)
Aha, bine, cand o sa ma supere cineva o sa-i zic fuc.
(inspirata am fost ca nu i-am corectat pronuntia).

Eva se intoarce spre mine si-mi spune brusc, fara vreo legatura cu contextul sau cu discutia anterioara:
Iarbavindecăcătei. Asa-i, mama?
Imi iau timp de gandire si scormonesc cum mama naibii face iarba sa vanda căcăței. Nu sunt iertata nici macar 10 secunde si insista.
Iarbavindecăcătei?
Nu stiu.
Cum nu stii? Tu mi-ai zis ca iarbavindecăcătei.
Eva, nu tipa la mine! Te rog frumos, eu nu ti-am zis niciodata ca iarba vinde ceva, cu atat mai putin ca ar vinde cacatei.
Rade in hohote si-mi spune pe silabe.
Abia dupa vreo 2-3 minute ma lamuresc.
Iarba nu vinde cacatei, iarba vindeca cateii.
„Mami, tu esti foarte amuzanta, cred ca esti cea mai amuzanta mama”.

Cine a varsat apa?
Pisica!
Cine a imprastiat florile uscate prin casa?
Pisica!
Numai asta aud, copiii dau vina pe pisica. Azi am aruncat din greseala o ceasca in care Eva avea o potiune magica de-a ei. Nici macar n-am realizat, dar cand a venit de la scoala mi-a zis sa deschid balconul.
De ce? Nu e voie pe balcon. (sunt niste seminte puse la uscat pe o masuta si nu vreau sa le imprastie…pisica)
Vreau sa vad ce mai face apa mea de flori, daca s-a colorat.
Aaaa, raspund eu cu dezinvoltura, sa stii ca ti-a varsat-o pisica!

Copiii se joaca in liniste. E belea, clar! S-au tatuat cu un marker. Eva si-a scris pe piept, uitandu-se in oglinda, „AVE”, iar lui Filip i-a desenat tot pe piept un paianjen si a scris sub el „SPAIDA”

Eva il invata pe Filip:
Ia o carioca rosie, mazgaleste-te pe genunchi si du-te la tata plangand ca ai sange. Sa vezi ce-o sa se mai sperie!

Eva are un jurnal. E mic, roz, incuiat cu un lacatel. Cateodata scrie repede pe paginile decorate cu inimioare si se supara pe Filip ca o intrerupe. Ieri am gasit o pagina rupta si mototolita, mi-a spus ca ea a rupt-o si i-a dat-o lui Filip.
Dar de ce, iubita? El doar vrea sa se uite, nu trebuie sa-ti rupi jurnalul.
A, nu, mami, nu d-aia, doar ca era scrisa gresit.
Pentru mine, e perfecta.
E si pe verso, dar e mai intim.

La tara, mai bine de jumatate din curte este infestata cu rugi de mure. Copiii totusi se bucura cand rodesc si cauta tufele lasate netaiate de coasa. Filip e mai putin norocOS si incearca sa obtina ajutorul meu, inciudat ca sora-sa nu-i da si lui. Plangand, ma striga cat poate el de tare: Mu_ee, mami, m_ieeee! spre deliciul vecinilor.

Filip numara: unu, doia, pata, tinta, teia.

In pijamale si cu o masca de argila verde pe fata, mi-am luat ghetele, pisica in brate si le-am spus copiilor ca merg si eu afara. Eva a inceput sa planga, iar Filip a zis ca nu merge cu mine pentru ca arat ca porcul verde de la angry birds. Ia te uita! Dar eu puteam iesi cu ei colorati pe fata si pictati cu markerul, adesea permanent, pentru ca erau pisici, spidermen sau vrajitoare, dar ei nu ies cu porcul de la angry birds?! Unde-i egalitatea?

Eva s-a gandit ca Filip nu are bani sa-i cumpere un cadou. Ar putea sa-i desenze o felicitare, dar Filip nu deseneaza. Asa ca Eva isi deseneaza singura o felicitare din partea lui Filip, cu conditia ca fratiorul sa-i dea inspiratie.
Desenez o floare?
Da, fuia.
Rosie sau albastra?
Bata.
Ma iubesti?
Da, bibi io.
Atunci scriu: Te iubesc, Eva?
Da, bibi, da!

Eva e foarte sarguincioasa, isi face temele si apoi ii vine minunata idee de a mai scrie ceva. Cum are si asa multe teme, incerc sa o mai temperez:
Mai opreste-te si tu cu scrisul asta! Nici macar Plesu nu mai scrie de mana atat de mult!
Ce-i ala pleș?

Vineri merg cu Eva sa-l luam pe Filip de la gradi, in restul saptamanii il iau pe Filip intai si impreuna mergem sa o luam pe Eva de la scoala. Asteptam in hol, langa masuta si panoul unde educatoarele expun „operele” tancilor. Eva e extaziata in fata unui cub din plastilina facut de Filip si a unei foi colorate mazgalit.
„Mami, uita-te si tu, el a facut cel mai frumos. Wow, ce frate talentat am!”

Filip ii arata Evei ce miscari de dans a invatat la gradi. Eva-l urmareste cu lacrimi in ochi.
„Mami, a fost atat de emotionant. Baietelul nostru s-a facut mare.”

De 1 decembrie:

Eva, ce ti-a placut cel mai mult la defilare?
Ca am mancat gheata care se strangea in gluga lui Feli! Aaaa, si cateii. (politisti)

Filip cere un mos de ciocolata.
Uite, iti dau doi.
Unul pentru Eva?
Nu, Evei nu-i dau, amandoi sunt pentru tine.
Unul pentru Eva, hotaraste Filip.
Dar de ce sa-i dai si ei unul si sa nu-i mananci tu pe amandoi?
Asa, unul pentru Eva, asa sunt eu.

Eu dorm cu Filip, amandoi in pat povestim indelung, iar el ma intreaba una alta, „te e?” sau „de teee?” alintandu-se si lungind vocalele. Imi spune ca el, tati si Nelson sunt baieti, iar Eva e fata mica si eu sunt fata mare.

Nu-i adevarat, si eu sunt tot o fata mica.

Nu, mami tu esti o fata mare.

De ce? Pentru ca sunt mult mai inalta? Sau pentru ca am par alb?

Pentru ca poti sa joci nivelul 9 de la Papa Louie, care e cel mai greu.

Lasă un răspuns

