Anul gradinaresc

Publicat pe Actualizat pe

gradina 10
Anul 2014 a fost debutul meu gradinaresc. Am luat-o chiar de la seminte, cele mai multe traditionale, urmarind sa am legume sanatoase si gustoase pentru masa familiei. Desi planul este sa ocup cea mai mare parte din curte cu pomi fructiferi, voi pastra un spatiu pentru legume, un altul pentru flori nepretentioase si o mica portiune cat mai aproape de bucatarie pentru plantele aromate.

gradina 1

gradina 4

Copiii au participat cu mare bucurie la treburi, strangand iarba cosita, ajutand la construit rasadnita sau potopindu-ma cu intrebari.

gradina 3

gradina 2

Probleme au aparut doar cand trebuia sa udam. De fiecare data se dadea o batalie teribila pe furtun, invariabil unul dintre ei iesea invins si in lacrimi, asta cand nu sfarseau amandoi uzi fleasca. Ca parinte de doi copii trebuie sa fii mereu foarte creativ si sa impaci cu succes capra si varza, asa ca tatal vizigotilor a…bifurcat furtunul si s-a facut pace.

gradina 15

gradina 8
Nu mi-a fost greu, de unde ma asteptam ca totul sa fie o corvoada, munca fizica, statul in soare si contactul cu pamantul, m-am trezit cu un nou hobby, imbratisat ca o relaxare. Abia asteptam sa ajung la gradina, sa mai plivesc, sa mai vad care a inflorit, cat de mult au crescut, cand obtinem primul fruct.

gradina 6

gradina 9

Am facut foarte multe greseli, de fapt cred ca am facut numai greseli. Oricat m-am straduit sa ma informez inainte pe net despre cum se planteaza diverse plante, am dat-o in bara. Rosiile au fost prea apropiate, incorect aracite, apoi am pus langa ele, pe o parte dovlecei si pe alta parte dovleci placintari, care s-au dovedit a fi foarte vigurosi si s-au catarat peste rosii. Gogosarii au fost sugrumati de nesuferitele cucurbitacee, ce a mai ramas a fost distrus de mine sau de Filip. N-a ajutat nici anul foarte prost, cu potopitoare ploi aducatoare de boli.

gradina 11

gradina 13

Peste toate greselile mele si dandu-i cu tifla anului ploios, am adunat ladite de rosii gustoase cum n-am mai mancat din copilarie, din iulie pana tarziu in octombrie, si mi-am capatat porecla de „sarbotei”, pentru ca eram de gasit ori printre rosii, ori la bucatarie fierband borcane de ketchup si de bulion.

www.facebook.com/TimpApaSoare

Anul asta am deja experienta, asa ca nu voi repeta greselile, voi face altele noi. Asteptam sa infloreasca pentru prima data arbustii ornamentali plantati anul trecut, sa culegem fructe, sa ne bucuram de flori si sa mai crestem un pic impreuna.

Lasă un răspuns

