Cei trei veseli năpârstoci

Publicat pe Actualizat pe

Fugeam țopăit, sarind cate o dala de trotuar si alergand cu degetele pe ulucile de lemn ale gardurilor, motiv pentru care mai in fiecare zi mi se scoteau aschii de sub piele cu un ac, procedura care ma inspaimanta teribil, dar de uluci nu ma lasam. Am ajuns la casa in care era magazinul satesc, cred ca ii zicea chiar asa „magazin satesc”, cu fatada scorojita si trei trepte tocite la intrare. Era cumva in preajma gradinitei, aici se si termina lumea explorata si permisa, mai incolo rar de tot ajunsesem singură.  Inauntru erau cativa oameni, dar am stat mult, altii tot intrau si adultii aveau acest obicei urat, care le-a ramas si in zilele noastre, de a se baga in fata copilului, ca si cum as fi fost invizibila.
Dar eu am stat cuminte si am rasfoit o carte de pe tejghea, si nu m-as mai fi lasat dusa, noroc cu vanzatoarea care m-a intrebat cam aspru „ce vrei, fetito?”
Am uitat de carligele de lemn dupa care plecasem, nici nu m-as fi despartit de cartea aia, am dat 10.50 lei si toata ziua am citit printre hohote de ras.
Prima carte pe care mi-am cumparat-o singura si sfarsitul cartilor cu povesti. 10 ani, 10 lei,tanti Ralita si cei trei veseli naparstoci.

cartesursă foto

4 gânduri despre „Cei trei veseli năpârstoci

    catintherain a spus:
    1 August 2015 la 11:24 AM

    Daaa, a fost una din preferatele mele! Mai era „Unchiul Andi Detectivul si nepotii sai”, si mai erau si altele de el. Tin minte ca radeam cu lacrimi. Si dupa almanahurile „Urzica” eram innebunita; ce n-as da sa am cateva aici, in Canada… ia s-o pun eu pe mama la o incursiune prin anticariate!

      adra_bell a răspuns:
      3 August 2015 la 3:30 PM

      am eu unul din 79 cred. Doar că nu mai rezonez la umorul ăla. Altfel, destul de amuzant, chiar l-am răsfoit prin iarnă

    catintherain a spus:
    1 August 2015 la 11:36 AM
      adra_bell a răspuns:
      3 August 2015 la 3:29 PM

      ce păcat, cât de supărat era că nu poate trăi din scris. Și când te gândești că a scris cărți iubite de zeci de mii de copii din generația noastră.

Lasă un răspuns

