o altă Eva

Publicat pe

La scurt timp după ce a intrat în clasa aia, noii colegi au făcut-o conștientă de aspectul de pui de căprioara jigărit, de ciuful neordonabil şi neascultător care-i atârna ba peste frunte, ba se ridica în vârful capului. În doar câteva zile, a ajuns din eleva foarte bună a școlii de unde venea, țărăncuța mutată în ultima bancă, dar și așa era mulțumită, în cea mai slabă clasă din școală, E-ul, măcar școala asta o acceptase, cealaltă, mai apropiată de casă, școala de cartier, o refuzase pe motiv că „noi nu primim copii de la țară.”
-Cum de la țară, tovarașe director, argumentase mama ei, e la doar 5 km de oraș și vă rog să vă uitați pe carnetul de note, e un copil foarte bun!”
Nu știu dacă fetița și-a zis atunci că orice șut în fund e un pas înainte, puiul de căprioara are și el dârzenia lui, cu mult curaj a incercat să dovedească la fiecare ora că nu e de ignorat, să raspundă întrebărilor profesorilor, dar nu și-a atras deloc simpatia noilor colegi, mai ales a fetelor, că doar asta-și dorea, să fie parte din acel sisterhood, din grupul pe care-l vedea șușotind secrete mici și jucând elasticul în pauze.
Asta a fost tot, o lungă perioadă de timp i-au ajuns cărțile lui Karl May, Coliba unchiului Tom și tot ce mai citește un copil de 10 ani. Ah, da, și o colegă cu voce subțirică, cu ochii luminându-i fața delicată, în formă de inimă. Doar ea venea la ultima bancă si o mai întreba de vorbă, cântând cuvintele cu un accent ușor ciudat.
–––
-Și ți-ai făcut și tu vreo prietenă?
-Nu, încă nu.
-Nici una? Chiar nu te-ai împrietenit cu nici o fetiță?
-Ba da, poate.
-Cum o cheamă?
-Eva.
-Eva?! Ce nume frumos are. Eva și mai cum?
-Kalman Eva Erika.
Un an mai târziu, intrase în grupul dorit, juca elasticul în pauze și șușotea cu fetele, iar Eva plecase din clasă și din oras, se mutase cu părinții undeva prin Ardeal.
Am uitat figurile și numele multor colegi, și-l uitasem si pe al ei. Pe vremea când îmi doream o fetiță, m-am gândit la ce nume o să-i dăm. Și l-am ales cu trei ani înainte ca fetița mea să se anunțe. Doar când l-am vazut scris pe certificatul de naștere, mi-am amintit că mai cunoscusem cândva, cu 20 de ani în urmă, o Eva

3 gânduri despre „o altă Eva

    Andreea A. a spus:
    3 August 2015 la 8:25 AM

    Ce dragut…:)
    Si noi stiam cu mult inainte ca Eva o vom numi….si i se potriveste asa bine numele asta ca nu ne-am fi putut gandi la un altul mai bun…:)
    Asa este Eva mea, cum o descrii tu pe fosta ta colega. E liantul intre copiii „populari” ai clasei si cei mai putini sociabili. A reusit cumva sa se integreze in ambele tabere fara sa fie discutii intre ei….sa vedem daca reuseste in continuare…:)
    Erika intra anul acesta la grupa 0….sa vedem ea pe unde isi face locsor…:)
    Ce mai faceti voi? Va citesc cu drag si ne gandim deseori la voi cand trecem prin Giurgiu…:)
    Vacanta frumoasa in continuare! 🙂

      adra_bell a răspuns:
      3 August 2015 la 3:15 PM

      și un telefon nu dădeai și tu, poate ieșeam împreună la o înghețată. FB folosești?

        Andreea A. a spus:
        4 August 2015 la 10:34 AM

        Noup..:)
        Dar cu prima ocazie iti las un comment aici…:)

Lasă un răspuns

