Grădina ca școală și experiment

Publicat pe Actualizat pe

Grădina nu este doar un loc de unde culegem legume proaspete – anul acesta avem speranțe și la fructe – ci este și loc de joacă și chiar o școală pentru mine și pentru copii. Învățăm și experimentăm, eu plantez anumite plante din curiozitate, (așa cum s-a întâmplat anul trecut cu tutunul), iar pe copii sper să-i apropii de natură și să-i învăț botanică într-un mod plăcut.

Tutunul este o plantă cu tradiție uitată în zona aceasta, bunicul meu planta tutun pentru uz propriu, iar eu am fost curioasă să știu cum arată. M-am îndrăgostit, este o plantă superbă, cu aspect luxuriant, o pălărie imensă de flori și stă mult timp înflorită. E drept că din câteva plante m-am trezit cu două sacoșe de frunze uscate, cărora nu le prea găsesc utilizare, o parte le-am pus printre haine ca să înlocuiesc nesuferita naftalina, o altă parte le voi folosi pentru a face ceaiuri ca să stropesc culturile invadate de insecte, dar încă rămân o grămadă.

12094954_434847196700897_7038625014745912121_o
floarea de tutun

Pentru că este așa o frumusețe, tutunul va rămâne ca plantă ornamentală în grădină. Pentru anul acesta am deja alte planuri.

Bumbacul. Eva a fost fascinată să afle că vata, din care a făcut ea un om de zăpadă la ora de arte, crește aproape ca atare pe o plantă. Anul acesta vom avea la școala de botanică din grădina personală câteva plante de bumbac. Eu am mai văzut bumbac, chiar câmpuri întregi, prin anii 80 oamenii care locuiau la țară și munceau la oraș erau oarecum forțați să lucreze parcele de pământ gata însămânțate. Ai mei numeau asta ”global” și într-un an au avut global la bumbac. Am mers să-i ajut la recoltat, am amintirea plăcută a unui câmp minunat de pufos sub un cer albastru, alături de cea neplăcută a unor capsule îndrăcit de zgârietoare care mi-au lăsat mâinile pline de sânge. După atâția ani mi-a trecut totuși ciuda pe bumbac și abia aștept să-l studiem la fața locului.

curiozitati2

Tomatillo. Bună crudă și coaptă, versatilă pentru că din ea se prepară sosuri și gemuri, cu cerințe asemănătoare roșiilor, chiar nu văd de ce nu ar fi un succes. Dacă vizigoții vor fi încântați și de gust, desigur, iar de nu, rămâne ca experiență în plus.

tomatillo

Rosella. Este experimentul la care țin cel mai mult și chiar aș vrea să fie un succes, aș vrea să am fructe ajunse la maturitate, dar are și cele mai mici șanse de reușită. Rosella este hibiscusul de ceai, adică partea aia delicioasă din ceaiurile scumpe, iar mie-mi plac la nebunie ceaiurile de calitate. Totuși, dacă nu ajunge la maturitate, măcar va ajunge să facă flori tare frumușele.

curiozitati 1

Surse fotografii
bumbac
rosella
tomatillo
Cam atât despre școala din grădină, ar mai fi condurașii, doar că nu am încă semințe.

4 gânduri despre „Grădina ca școală și experiment

    Andrea Isfan a spus:
    4 Februarie 2016 la 12:23 PM

    Condurași am pus în primul an când ne-am mutat la țară, apoi s-a autoînsămânțat. Îl ador în salate, mai ales florile. Semințe am luat de la LIDL

      adra_bell a răspuns:
      4 Februarie 2016 la 10:22 PM

      mă gândeam eu că parcă am văzut în comerț. Da, da, vrem să-i mâncăm:)

    Mrs. Green Foot a spus:
    4 Februarie 2016 la 1:57 PM

    De unde ai avut seminte de bumbac?
    M-am indragostit de firele de bumbac din poza si acum visez la un colt de vata…
    Mersi

      adra_bell a răspuns:
      4 Februarie 2016 la 10:25 PM

      încă nu le am, dar sunt pe drum, vin cu poșta. Mi le-a trimis cineva, care are și ea câteva semințe de la altcineva. Lanțul slăbiciunilor:) Dar anul ăstă o să pun și flori de paie, am deja șofrănel, și bumbacul va completa perfect un aranjament de flori uscate. Sper că voi avea mai multe semințe la toamnă, în caz că nu găsești până atunci

Lasă un răspuns

