Noutăți din grădină

Publicat pe Actualizat pe

Cornul

Am descoperit  pentru prima dată coarnele, astă-toamnă, în zona Buzăului și am fost încântată de gustul delicios și de aroma lor. Știu că pentru alții e ceva banal, dar la noi nu prea cresc – deși după asta am găsit un corn și în pădurea Comana – așa că mi-am dorit un corn în curte. Sper că voi avea unul, urmează să sosească mâine.

corn

delicioase coarne

Kiwi boabe

Chiar dacă nu aveam în plan să pun kiwi în curte, am fost sedusă de prețul mic la care i-am găsit și m-am gândit că merită un experiment. Am luat două soiuri autopolenizatoare, acest tip de kiwi, deosebit de cel din supermarketuri, ar fi singurul care ar rezista la iernile noastre. În plus este și plantă cățărătoare, am tot citit despre el, dar siteurile românești au cam amestecat borcanele și au combinat cele trei specii de kiwi, cele mai bune indicații le-am găsit pe siteurile străine. Sper că va rezista, grație primăverii timpurii eu i-am plantat deja.

Mai multe despre această specie de kiwi, hardy kiwi sau Actinidia arguta pe siteul Universității Cornell (mi-aș dori ca și USAMV București care are o secție performantă de pomicultură și plantații din toate minunățiile, inclusiv această specie, să-și actualizeze pagina de web)

kiwi1

kiwi boabe – Actinidia arguta (sursă foto)

kiwi3

kiwi plantat

Moșmon

Tot mâine urmează să-mi sosească o altă ciudățenie, un pui de moșmon, n-am văzut niciodată moșmoane, fructele se pot culege în noiembrie-decembrie și sunt descrise ca fiind dulci, moi și cu o aromă asemănătoare cu a fructelor tropicale. Mai multe despre moșmoane a scris Ierburi uitate, de unde am luat și fotografia de mai jos.

mosmon

Lacrima lui Iov

Ultimul experiment – din această listă, pentru că mai am și altele, de să nu transformăm grădinăritul într-o joacă și grădina într-o școală, dacă tot ne permitem – este o cereală asiatică pe care nu intenționez să o mâncăm, ci să o plantăm pentru frumuseșea semințelor sale care sunt dure, găurite natural, cu aspect marmorat și se folosește mai ales pentru confecționarea de bijuterii.

lacrima lui iov

Lacrima lui Iov

 

Lasă un răspuns

